Hentikn Penyebaran Gambar kemalangan Remaja Berbasikal

Berikut adalah luahan kakak sulung salah seorang Seorang yang maut dalam kejadian tersebut. 

As salam.. 

Saya selaku kakak sulung kepda arwah muhamad firdaus Danish mewakili baba, ibu & adik beradik serta Abang ipar kepada arwah ingin meminta andai ada kenalan arwah yg arwah pernah berhutang boleh la dtg ke rumh waris arwah/pm teros fb kakak&Abg ipar arwah. In sha ALLAH kami cuba selesaikan andai arwah ada terpinjam hak2 kenalan arwah.. 



Pada kenalan arwah juga mntak dihalalkn makan minom arwah dunia akhirat.kami dapat tahu dari kenalan arwah yang arwah selalu diminta betulkan/jual barang2 basikal arwah pada kwn2 arwah yang lain.ada yang arwah tolong tanpa diberikn upah, ada yg arwah jual barang basikal arwah tapi ada kawan2 yang membeli dr arwah belum byar habis.. Mana2 kwn arwah yang berhutang duit, berhutang barang2 pada arwah dengan ikhlas hati kami sekeluarga halalkn.. (Arwah memang banyak basikal, minat dia pada basikal mmg tak boleh dinafikan, selalu mintak duit dari kami utk beli keperluan basikal dia, snggup kmpul duit nk beli barang2 bsikal) Dan anggplah itu sedekah arwah kpda kalian semua.. 

Mohon maafkn arwah sekiranya ada bahasa yang kasar, kelakuan yang kurang mnyenangkn di mata dan hati kalian semua. 

Terma kasih pd yang mmberi kata2 smngt, terima kasih pada yang sama2 membantu ursan arwah.. Tidak kurang jugak saya nak nyatakan di sini.. Sedikit terkilan dengan pandangan dan lontaran dari segelintir masyarakt kita yang masih rasa diri seperti TUHAN bila berkata, yg suka mnghentam buta bila menulis.. Smpai kan ada saya terbca kata2 sinis kata2 yg btol2 mngoris hati kami ada yg ckp "malng btol mak ko pnt2 teran nk berank kn ko, dh beso jd anjing"ada lg yg berbicara "ala bdk2 smpah msyarkt mcm diaorg tu elok pn mmpus berjemaah" ad lg yg ckp "mk bpk sedp mmbuta pekak kn tlnga ank merayap pn x thu" ad lg yg ckp " aku dulu mk bpk aku rmbat guna btng pnyapu, Abg aku bg penampo dayak klau brni merayap mlm2 bdk2 skrng mk bpk dijadikan hamba, ckp Abg kakak dibuang merata"..

ALLAHHURABBI,. 

hbtnya kalian berkata2 seolah kalian tdk ad keturunan 1 masa nti..cuba kalian jelaskn pd sy ht ibu bpa mana yg tdk sedih mngenangkn pemergian ank yg dibelai dr kecik tapak tangan. Ht adik beradik mana yg x hncur melihat myt saudara kandungnya sndri kaku di ats jln raya? Ya mmg adik kami nakal, mgkin jgk jahat di pndngan mata kalian atau mgkin ank2 liar pd kalian.. Tp demi ALLAH bkn kami yg sunsun dn atur ketntuan yg maha esa.. Demi ALLAH, puas kami mrah, puas kami mmbebel, puas kami naik tngan terkdng, puas kami halang, puas kami sita basikal. 

Tp apakan daya kami, kami dh bt yg terbaik utk adik kami, tp sedar x kita yg aturam ALLAH lg hbt?sy mohon hntiknla hinaan cacian makian kalian kepada arwah dn waris2 arwah. Arwah pn dh pg, dh tenang di sana, mgkin kpda waris2 kalian blh mntk maaf, tp hinaan kalian kpda arwah? Kalian crila arwah di hr penghakiman kelak.. Tlg hntikan jgk sebarkn gmbr2 kemalngan arwah yg meruntun ht kami. 

Kpada pihak media kami mohon jgn ditokok tmbh crta yg btol hnya kerana nk mnyedapkn cerita.. Mcm2 knyataan kmi baca bnyk yg bercanggah.. Dr sksi yg dtg jmpa kami semua ckp "bdk2 bsikal tu lepak rht tpi jln, ad yg tgh pomen basikal tba2 kete dtg rmpuh tros".

Kpda pihak PDRM jgk kami hrap dpt la mnyiasat kes ini dgn adil. Mcm2 knyataan yg dikeluarkan ..Sy fhm tugas Polis.. Sy jgk pnh menbur bakti kepda pasukan polis 1 masa dulu dn sy jugak istri kpda anggota polis..sy akur dn fhm tugas polis..

Smlm selesai semua urusan, kwn2 arwah yg trselamt dr kemalngan yg ad bersama2 teman arwah ketika arwah nazak berkumpul di rumh. Syg nya mereka pd arwah, ad yg bemlm di rumh kelaurga arwah.. Trma kash shbt2 arwah yg ad di sisi arwah ketika arwah sdng mnghadpi sakaratul maut.shbt arwah ada ckp "cik amat sempat mngucap dia ikot ckp kami suruh mngucap"syukur YA ALLAH.. Dlm keadaannya mcm tu arwah msih smpt mngucp kaimah agungmu. cuma arwah smpt ckp dgn shbt arwah yg arwah "x dpt nk salam tangan keluarga arwah"sebelum arwah mnghmbuskn nafas yg terakhir.shbt yg sma2 dgn arwah setiap masa bgthu "amat selalu dia la yg pling kecoh, tp hr tu dia snyp je, siap ckp seblum nk kayuh bsikal bertolak ke bndar baca doa dulu, seblum ni x pnh pn"..siap pesan pd shbt baik dia " ko tlg tgok2 kn fmly aku".

Amat.. Tenang la disana adikku.. Walaupn cra pemergian mu mmbuatkn ht kami remuk, tp kami redho dgn jnji yg maha esa. Kami ikhlaskn pemergianmu kmbli ke sisi yg maha Agung.. Tnggu la giliran kami jgk akn menyusulmu adikku.. Demi ALLAH, mlm alog termimpi kehadiran mu ddk bwh kaki along smbil ckp along, amat mntk maaf klau amat ad melawan alng kdng2,amat dh tenang dkt sana along. Along kena jga ibu & baba baik2..In SHA ALLAH dik.. Bederai air mata along menaip setiap ape yg ingin disampaikan kepda mereka2 yg mncemuhmu adikku.. Bkn sy nk ckp adik sy baik, bkn sy nk bgthu yg adik sy x slh. Tp sebgai kakak, sebgai keluarga ht kami pedih dgn penghinaan kalian..

Amat, masa jenazah kau smpai rumh, penuh org tnggu kau. Rmai org glir2 cium ko bt kali terakhir, penuh dlm msjid smbhyngkn jenazah utk kau. Ramai mk cik, pk cik ,jiran2,mk2 bpk2 kwan kau dtg ckp dkt along. Arwah baik along, rjin tlg org, aktiviti dkt msjid, aktiviti dkt taman perumahan x pnh arwah x ad.. Mesti ada..walaupn "awak nmpk mcm brutal, tp dia hormt org tua" rmaia org syg kau amat.. Penuh org dlm rumh, luar rumah, lorong2 tman, simpang2 tman dtg tgok jenazah kau..x kira tua, muda remaja, kanak2 semua menangis masa tgok kau kali terakhir. 

Akhir kata, tlg berhnti kn ayt2 sadis netizen sklian.. Tlg hntikn pnyebaran gmbr2 kemalngan arwah, tlg hormti ht waris2 arwah. Tlg berlaku adil dlm kes ini, tlg jgn bt kenyataan yg diubah suai mnyedapkn story awak2..kami x slhkn sesiapa.. Ini kententuan yg maha esa.. 

Tenang dn damai lah adik ku di sana, kau tnggalkn baba, ibu, along, angh, Ain ,awin, aniq, Abg asrul, Abg ngh, firas, malik, auni, Umar di dunia ini utk sementara.. Tp kau ttp dlm ingtan dn doa kami selamanya.Alng, angh, ain yg bnyk jga kau dr kck smpai ko remaja smntra ibu n baba keje.. Kenangan kita akn selamanya jd ingtan..